Vztahy na polívkových lžících

Vztah mezi mnou a tebou je jako jít proti větru s polívkovou lžící naplněnou červeným vínem. Jdu strašně pomalu, opatrně, abych nic nepokazila. Stejně se to do prdele furt vylejvá. Tak se každou chvíli úplně zastavím. Ani nedejchám. Čekám, až se hladina uklidní – jestli se tomu tak dá ještě říkat – už toho vína zbývá fakt málo. Napadne mě, že bych mohla aspoň ochutnat, abych věděla, jaký je. Ale připadá mi to takový smělý. Jakobych to neměla dělat. (Přitom si matně vzpomínám, že je to MOJE víno) Pořád se snažim to donýst dál. Vítr fouká a víno ze lžíce prostě mizí. A já sem od něj celá špinavá. Krvavý skvrny mám po celý svý hódobóžový bílý košili.

Asi už jdu dlouho. (Víme, že věčnost někdy trvá vteřinu a vteřina někdy trvá věčnost) Nemůžu si vzpomenout, proč to vlastně dělám. A kam chci dojít. Myslím, že jsem původně hrála takovou tu hru jako na táboře. To by mělo bejt na čas. Něco bych pak mohla vyhrát. Diplom. Čumim pořád na tu lžíci, ale zapomněla jsem se dívat dopředu. Rozhlídnu se, kudy vlastně jdu. Ztratila jsem se. Byla tady silnice, ale evidentně jdu už dost dlouho nějakou zemí nikoho. Všude je mlha, tak vůbec nevidím, jestli je něco přede mnou. Za sebou toho mám dost. To zas jo.

Napadá mě, že tohle celý je možná úplná blbost. Čumět do tý lžíce, snažit se ji plnou NĚKAM donýst. A teď teprve koukám, že už na ní dávno nic není. To snad ne. JAK DLOUHO DU JAKO NAPROSTEJ IDIOT NĚJAKOU TAJGOU S PRÁZDNOU LŽÍCÍ V RUCE? Otáčim ji. Nic z ní ani nekape. Chtělo to odvahu, zjistit to natvrdo. Utírám ji, i když je už asi dávno suchá, ale přijde mi to fér. Pouštím ji na zem. Hódobóžová košile by si zasloužila dát na charitu.

Ale co se dá dělat, bude trvat, než dojdu někam, kde to ze sebe budu moct smejt. Zvedám hlavu. Konečně začínám rozeznávat obrysy. Jsou okolo mě stromy, domy. Jsou okolo mě lidi. Všichni se usmívaj. Ahoj, už jsem tady!

Vztahy na polívkových lžících

Leave a Reply

