JAK JSEM OMLÁDLA NA CREEPY TEEPEE

Článek pro Fashionbook, červenec 2016

Tak jsem byla na Krýpku. Poprvé. Patrně jsem to už dávno měla mít za sebou, ale nikdy není pozdě na rozumná rozhodnutí jako jet do Kutné Hory na indickou kormu z Klubu AVU, který mám minutu chůze od svého bytu v Praze. Skoro všichni lidi z Letné se potkali tady, na Stalinu muselo být smutno. Já jsem ale na štěrkový dvoreček přijela jen kvůli jedné éterické holce se závislostí na Twitteru.

abra1

Krýpko vypadalo jinak, než jsem si myslela. Čekala jsem asi tak desetkrát víc lidí, protože jsem za poslední týden slyšela několikrát denně větu Asi se tam pojedu podívat. Naštěstí to nakonec udělá tak málo lidí, že festival zůstává komorním večírkem, na kterém si musíte dávat pozor na to, co děláte, protože v té skupince velikosti školní třídy je na každého vidět.

Dopředu jsem věděla, že to bude velká zkouška. Až přijde Abra na pódium, budu zase chtít, aby mi bylo dvacet, budu chtít mít blonďaté vlasy, buvolí piercing, budu chtít být hubená a vysoká. A černá. A pokérovaná. Budu chtít mít menší prsa, delší nehty, crop top a roztrhanější kraťasy než jsou ty moje. Budu chtít umět hezky zpívat, kroutit se u toho a necítit se trapně. Možná budu dokonce chtít chodit do školy. A mít prázdniny.

abra3-1

… Abra vyšla na pódium a chtěli jsme to všichni hned. Teda aspoň holky. Heterosexuální kluci spíš chtěli, aby taková byla jejich holka a gayové pravděpodobně chtěli, aby tak vypadal jejich kluk. A ona si plula ve vesmíru svých holčičích textů, pouštěla tracky a vlnila se v chladnoucím vzduchu. Drzost z jejích lascivních klipů, kterou v sobě mají všichni zástupci Awful Records, se objevila spíš výjimečně. Nesměle se usmívala a pořád se představovala. To bylo chytré, aspoň kluci věděli, do koho se to zamilovali. Když člověk stál pět metrů od ní, docela dobře si uvědomoval, že má na to být RnB ikonou, ale zatím je to především strašně mladá holka s opravdu dobrým hlasem a muzikalitou starých dobrých rhythm and blues geniálních feťáků z padesátých let.

abra2

No a pak zazpívala Fruit. Odškrtla jsem si nějaký malý sen a šli jsme se opít. Štěrkový dvorek, na kterém nebyl ani kousek trávy (teda té, kterou byste kouřit nechtěli), zhasnul a změnil se v Krýpko, jaké jsem si představovala. V noci se všechno tak nějak podobá všemu. To je fajn, hned jsem si připadala mladší, blonďatější a pokérovanější.

Foto: Ivan Svoboda

JAK JSEM OMLÁDLA NA CREEPY TEEPEE

Leave a Reply

