Jedničkářka a lempl

Měla sem docela dobrý známky. Ale my si nic nemyslíme. Máme jenom pocity. A ty se nedaj dát do rovnic. Nic z nich nevychází. Zůstávají pořád v původní nezměněný podobě. Neotesaný a surový. Ale to je na nich hezký. Nedají se obelhat. Nedají se k nim domyslet čísla, který laikům znemožněj vhled do jádra problému. Dobře, že nežijeme ve světě, kde jsou emoce zakázaný. A knihy. A procházky po městě. A vlastní názory. A blbá nálada. Můžu si klidně vyrazit na Kampu s knížkou, myslet si o ní co chci a bejt na autora naštvaná. 

A ty mi říkáš, že jeden cítí, když na něj druhý myslí. Já ale škytám jenom když si dám pálivou feferonku. Mám jich doma plnou sklenici.

Uprostřed moře jsem našla jednu z tvých tajných přihrádek. Potopila jsem se a otevřela ji. Sice jsem věděla, co v ní je, ale nedalo mi to. Chtěla jsem to vidět na vlastní oči. Natekla do ní slaná voda a vzala všechno. Vůni kávovýho oleje, strach, myšlenku na mě i tajemství. Tak mě to uklidnilo. Že jsi zase volnější. Že je o jednu míň. Další už jsme nepotkali. Ale kolik jich tam na dně ještě je. Miliony přání a přáníček.

Představ si hru, ve který je plníš. Jedno po druhým. Máš svýho hráče a ten hledá šuplíčky. Teprve po otevření zjistí, jestli je prázdnej, nebo je v něm poklad. Mít pravidla, bylo by to jednoduchý. Ale my už nehrajeme hry. Nikoho nevlastníme. Ztratili sme figurky. Fakt nám zbyly jenom ty pocity. A tušení, že někde v hlavě pár pravidel existuje. A sklenice feferonek. A miliony přání a přáníček. Nebo aspoň jedno. Splněný.

Stop. Nyní již máte dostatek indicií, abyste mohli vydedukovat, jak to bylo doopravdy.

 

14044987_10210143685498132_781816871_o

 

Jedničkářka a lempl

Leave a Reply

