Týden III

Vrátila jsem se na kurt a vzpomněla si, jak v hale zaléhaj uši. Šla jsem do Veletržáku na umčo a namísto toho jsem tam koukala na Sběratele kostí. Chyběly mi u toho oříšky. Ale kakao jsem si dala předtím doma. Protože už je podzim. A já ho miluju. A mě miluje MLOK /interní vtip, snad neurazí/.

Vrátila jsem se na statek a vzpomněla si, jaké to je pozorovat psa a vlka běhající po louce. Jeli jsme na Slapy. Do penzionu, kterej byl tak trochu retro. To znamená, že si k večeři dáte něco, co se jmenuje ptáček. Můžete ale sníst jenom tu okurku uvnitř. Postel je cítit jako zatuchlá opuštěná chalupa, ve který už šestnáct let nebyli ani zloději. Ale kdo by se válel v posteli, když má za barákem TAKOVÝ lesy.

Ocitla jsem se na zvláštním místě. Něco mezi prázdným barem, uklizeným obývákem, spa recepcí a hotelem. Kdyby smalltalk byl místo, vypadalo by takhle. Napravila jsem si karmu čtením v kavárně v Provence. Zaškrtla jsem si tam výraz LPĚNÍ NA PRAVDĚ. Nemůžu ho teď dostat z hlavy. Je to něco tak jednoduchýho, že sem zas naštvaná, že sem na to nepřišla sama. Chybí nám tolik, že se o tom už ani nebavíme. 

V pondělí jsem šla podél řeky ještě o kus dál než obvykle a potkala nevěstu, která nevypadala moc spokojeně. Znovu mě to praštilo do hlavy. LPĚNÍ NA PRAVDĚ. A stará dobrá Solange. A nová dobrá Solange.

Umřel Lišák. Tak jsem zavolala Jitce. Od léta jsme vypili pár vodek a vín. Prohlídli si nakreslený světy a zapomněli brečet. Chvíli jsem stála na Jiřáku. Když někdo leží doma na zemi a kouká do stropu, měli bychom se k němu provrtat z horního patra a říct mu, že jsme pořád tady? 

Ráda bych psala ještě chvíli o tom, co bylo. Jenomže vlastně… nechci. Mám pocit, že vepředu je teď pár zajímavějších věcí. Jihlava. Nejlepší hudební festival, na kterým můžete jít i na dokument. Ale když pijete absint a ráno jedete taxíkem, ve kterým křičíte, že milujete Aničku Miklošovou, tak si musíte přiznat, že autentičtější dokument stejně nikdo nenatočí. Dukla, kavárna plná respektu a dékáóčko. Ježiš. Slunce v Jihlavě!

A teď naposledy, ale vážně: LPĚNÍ NA PRAVDĚ.

 

nepravidelný, ale zato nezáživný seriál Týden najdete tady

Týden III

Leave a Reply

