Mochomůrky bílé

Tak tady sedíme. Včera jsme ještě byly kamarádky. Teď mezi sebou máme dusno o konzistenci rozmačkaných banánů. Já ti řeknu co to je. Závist. Že já jsem hubenější než ty a že ty si ze sebe umíš udělat větší srandu než já. Že na mě se každej kluk kouká dýl a že ty seš mnohem víc svá. Že já umim bejt sama a ty radši mluvíš s někym jinym než se mnou. Že já se ze svých problémů nehroutim a že tvoje práce má mnohem větší smysl než ta moje.

Tak tady sedíme. Vypadáme stejně jako před týdnem, ale neumíme se stejně bavit. Čumíme. Až dojdu domů, budu ti chtít napsat, ale tebe to bude otravovat.

Tak tady sedíme. Máme zatažený žaluzie a nevíme, jestli už je venku zase tma. Odcházím jenom na chvíli do sprchy. JÁ SEM TO UDĚLAL. Zavolal jsi mezitím mámě a řek jí že ji máš rád. Mám slzy v očích, ale umím to skrýt.

Tak tady sedíme. Pouštíme si Mochomůrky. Jíme brambory nad historkama o mrdce ve vlasech ve starý skříni na malým městě. Mizíme si navzájem v romantický mlze z grilu a nikdo nemluví o tom, že ho sere jeho práce a jestli to k něčemu je. A v objetí se nemluví.

Tak tady sedíme. Je to taková ta restaurace na rande. Oholil ses, došel sis ke kadeřníkovi a koupil sis nový kalhoty. Dva dny si nemoh jíst, protože jsi byl strašně nervózní. I teď dojídám já po tobě. Neexistuje mezi námi žádná paralýza. Jsme sice každej v jiný místnosti, ale dveře jsou neustále dokořán. Kdyby to bylo naše první rande, asi bych se do tebe zamilovala.

Tak tady sedíme. Vyprávíme si o tom, co se stalo v posledním týdnu a ty se strašně nahlas směješ mým vtipům. Venku je teplo a my vůbec nemusíme domu. Já to ještě nevim, ale ty už to víš.

Tak tady sedíme. Děláme, že sme kámošky, ale nejsme. Já se ti vůbec nechci svěřovat a ty mluvíš pořád jenom o sobě. Když se mě na něco zeptáš, je to proto, aby ses ujistila, že se taky nemám moc dobře.

Tak tady sedíme. Nekuřáci kouřej a abstinenti pijou. Jít otevřít znamená být poslem špatný zprávy. Přinesla sem víno, ale všichni pijete jenom tvrdej.

Tak tady sedíme. Jedna nemá vlasy, druhá prachy, a třetí přišla pozdě, protože si cestou našla kluka.

Tak tady sedíme. Doufáme, že na plátně nebude milostná scéna, protože už teď si připadáme jako sourozenci.

Tak tady sedíme. Víme o sobě hrozně moc věcí, ale všechny už jsou starý. Rádi bysme překročili tu díru, která mezi náma za posledních několik let vznikla, ale bez vypitý lahve whisky to asi nedáme. Nikdy sme to nedávali. Nechala jsem člověka, kterýho máš rád, aby mě totálně rozsekal. A myslím, že seš na mě naštvanej, protože sme tomu společně nezabránili. Ale nevim, hádám.

Když jsme se viděli naposled, pamatuješ? Nebyl nikdo, koho bych chtěla vidět víc. A zítra to může být zase úplně jinak. Vůbec tomu nerozumim, ale je to tak.

 

Mochomůrky bílé

Leave a Reply

