Deník sedmnáctýho

CHTĚL JSEM SE RADOVAT ZE ŽIVOTA TAK MOC JAKO VY

CHTĚL JSEM MU ROZUMĚT A VÁŽIT SI HO

TAK JAKO VY

JENŽE

NĚCO MI K TOMU CHYBĚLO

.

Prošli sme s Kubou okolo svíček za svobodu. V okně Jimi Hendrix. Ve smíchovský Oáze se nezavírá ani sedmnáctýho večer. Musíme si objednávat natřikrát, protože servírka už je opilá. Večer se nám v autobuse na Kytín chce vždycky trochu čůrat. To je součást tradice. Nevím, kolikátý rok takhle jedeme slavit demokracii. Desátý? Ale poslední dva roky je to jiný. Úplně jiný.

Zase deme tou tmavou silnicí, ale letos není mlha. Čekáme na Lucii na radiu Blaník. To je součást tradice. Kdysi jsme si řekli že ji tam musej hrát. Čekali jsme na ni tři roky. A pak přišla. Daniela. Letos se to po letech nezdařilo. Ale Wild World mi taky dal zabrat. A pak Měsíc. Okolo třetí ráno. Už NIKDY to nehodlám nikomu zpívat do telefonu.

Ráno jsme vstali. Umyla sem si pod pumpou fialovou držku od vína. To je součást tradice. Hodně kafe. Cukety, žampiony a tempeh. Hodně kafe. Zatopíme si. Je trochu zima. Odpoledne jsme došli na kopec, kterej se nám zdál jako hezký místo. Tady se ti bude líbit. Je to jako film. Jasňa, Honda, Dominik, Štěpán, Kuba Peníze a já. Nafotila jsem desítky momentek. V hlavě. Jak se všichni dívaj na slunce, který vyšlo zpoza mraků. Mlčky sme pili whisky. Fotky taky nemluvěj.

Když jsem tu urnu držela v ruce, přiznám se, že jsem nevěděla co ti mám říct. Ale nakonec jsem to řekla i za něj. Ještě nějak držím odpovědnost za nás za oba. Spojení. Sliby napořád. Slzy. Bunda od popela.

A potom. Seděli jsme. Z úcty k životu jsem pozdravila všechny kdo jsou živí. Nenapsala jsem úplně všem, ještě do toho musim dorůst. A ne všichni moje vyznání pochopili. Ale to už tak bývá. Když se vzdalujeme, už se moc neslyšíme. Ale já pořád .. no, prostě pořád.

Odjíždím. Byli jsme tu skoro všichni. Nevadí, že jsme se minuli v čase. To je takový naše. NaPůlŽerdi. Kámoši, který ti v Tatrách vezmou batoh, když už nemůžeš. Ale stejně si prosímvás dávejte bacha. Ta vybalená láska se přece tak rychle kazí.

Deník sedmnáctýho

Leave a Reply

