Muzikály

Chtěl jsi, aby tvůj život byl zase muzikál.

Když si vzpomeneš na lásku, jsi ten nejlepší básník. Probral ses z komatu, odjel do Asie, poslal mi pozdrav a řekl, že mi to hrozně sluší. Vzpomněla jsem si na pár baskytaristů, a nejvíc na toho, kterej ve skutečnosti hraje na kytaru. Fail of my life.

Nedokázala jsem si představit, kolik toho ještě mám unést. Tak mi konečně došlo, že musím některý věci zahodit. Jako Štěpánka, která mi píše ze zadních sedaček svýho auta ze severního ostrova na Zélandu. Její život je to auto a my. Proč já mám, sakra, tolik věcí navíc?

Hysterickej výlev na Náměstí Repu, popadání dechu na zemi v kuchyni, plyšovou ovci na Smíchově, nedokončenej rozhovor na baru v Klubovně, žádost o ruku, který sem se samozřejmě vysmála, dotaz, jestli budeme pořád kamarádi, fackování v Žižkovským tunelu, loučení uprostřed mýho těla a vědomí, že to, co chci nejvíc říct, nikdy nahlas neřeknu.

Všechno už to vážilo moc kil. Takhle ten závod nevyhraju, nebo spíš ani nedokončim. A tak jsem dnes zahodila první věc. Bylo těžký vybrat, která to bude. Jsem srab, nezačínám od tý nejtěžší. Vyhodila jsem fackování. Je to už dávno, a taky na to nenavazujou další otázky typu CO BY BYLO, KDYBYCH MU TU FACKU TENKRÁT DALA? UZDRAVIL BY SE, KDYBYCH HO POSLECHLA? DALO SE NĚCO ZMĚNIT? Nene. Žádná z těch otázek už mě dávno nenapadá. Tohle už je vyřešený.

Chtěl jsi, aby tvůj život byl zase muzikál. Jenže to bys musel mít dobrej námět. Nevařit z minulosti. V La La Landu to retro funguje, ale u tebe by to bylo takový šedý, obestavěný oranžovýma panelákama z Červenýho vrchu. Kandidát na Zlatou malinu. Ani nejsme dobrý herci.

Vyhodila jsem fackování z balkonu pod Vyšehradem. Holubice, která tam hodiny sedí na vajíčkách, se na mě ani nepodívala. Přitom jsem vidět dost dobře. Svítí na mě jediný světlo. Stojím v něm sama. Chybí jen zahodit ty další zbytečnosti a vzlétnout do vzduchu.

 

Muzikály

Leave a Reply

