Pohled z tábora

jak se ten svět změnil. za dobu, co tady nejsi. mobily se nejdřív hrozně zmenšovaly, a pak se zase zvětšily. už nemaj tlačítka. hladíš je po displeji. lidé už skoro nečtou noviny. všichni máme internet. ve světě nastala silná migrace lidí, kteří utíkají z válečných zón. skoro každý den se dozvíme o teroristickým útoku. v praze je neskutečný množství kaváren. přestalo se v nich kouřit. ani u piva se už nekouří. josef somr ještě žije. václav havel, boris rösner a věra chytilová už zemřeli. lidé poslouchají skupiny kryštof a kabát. to by ses zasmál.

usa měly černého prezidenta. rok po tvé smrti jsme jako česká republika vstoupili do evropské unie. v posledních letech se to trochu hroutí. lidi v evropě už hodně zapomínají na válku. češi vyhráli hokejový šampionát v roce 2005 a v roce 2010. od tý doby to jde z kopce. taky pak spadlo jedno letadlo, kde byli skvělí čeští hokejisti. cena jejich života je stejná jako jakýhokoliv jinýho, ale vím, že by tě to vzalo. začaly se u nás točit docela pěkný televizní seriály. já teda televizi nemám a mladý lidi obecně ji moc nemívají, ale umíme si to různě zařídit. v obecním domě byla před pár lety nádherná výstava modiglianiho. a kdo jsem já? už mi není šestnáct. vystudovala jsem vysokou školu. výtvarný umění, což tě asi nepřekvapuje. při škole jsem pracovala za barem, což jsem si celou střední strašně přála. na několik měsíců jsem odjela do anglie. píšu. hodně ráda chodím. každý den nachodím několik kilometrů. bydlím teď na letný, tam by tě to nebavilo, ale práci mám na smíchově. zastávka kinského zahrada. teď se jmenuje švandovo divadlo. zavřeli santošku a namísto berušky je vinárna. máma tam má spoustu kamarádů. anděl vypadá úplně jinak, než si ho pamatuješ. na žižkov samozřejmě jezdím. tam se toho moc nezměnilo. jen vápenka se jmenuje vozovna žižkov. ale my jí tak neříkáme. i spodní žižkov už ale začíná být docela hezký místo k životu. na jiřáku se dějou farmářský trhy. to je taky taková novinka. jsou každý týden všude po praze. nakupovat lokální výrobky je teď dost v módě. mám ráda pavlač. to je taková kavárna, kde jsem prožila hodně let. pracovala tam eliška, ale už je z ní novinářka. byla jsem v americe a v asii. letos konečně uvidím island. už několik let jezdím každý léto na jachtu. je to spíš terapie než dovolená. když jsem byla mladší, hodně jsem stopovala, hlavně po česku a polsku, ale teď už se docela bojim. nejsem vdaná a nemám děti. několikrát jsem se zamilovala. mám přátele, kteří by tě dojali tím, jací jsou. jsem přísná a upřímná, ale je se mnou prdel. někteří lidé se mě bojí, jiní si myslí, že jsem namyšlená nebo nudná. prostě se bavím jen s tím, kdo mě zajímá. vím, že život je krátkej. nedávám moc najevo emoce, ale mám okolo sebe lidi, který mě to trochu učej. letos mi kamarádi k třicetinám udělali tajnou oslavu narozenin. narozeniny nemám ráda, přehlížím je, stejně jako ty. hlavně teda proto, že mi tě tolik připomínají, ale tohle bylo jiný. pořád mě překvapuje, že na mně někomu záleží. ajvik už dlouho nežije. jednou bych zase chtěla psa, ale to třeba až za deset let. mám doma všechny knihy, který jsi mi dal. a co víc, teď jednu tak trochu připravuju. jsem šťastná, to pro tebe bude asi nejdůležitější. jo a vařit docela umim. jím dost málo maso. piju hodně kafe, víc než bych měla. miluju červený víno. ráda bych tě ho naučila pít. poslouchám hudbu, o který bys řek, že je to kravál. ale poslouchám i folk. nějaký nový věci, který by tě mohly zaujmout. občas potkám někoho, kdo mi tě připomíná. buď tím, jak vypadá, nebo svými nedostatky, nebo takovým zvláštním klidem. takoví lidi maj v mým životě speciální místo. čtrnáct let je docela krátká doba. ještě stále nepřišel den, kdy bych na tebe aspoň chvíli nemyslela.

Pohled z tábora

Leave a Reply

