Waiting for summer since 1926

Jak v Karibiku pochopíte reggae, tak na Islandu pochopíte tu melancholickou krajinu hudbu, ve který je ticho, ale kdykoliv se může něco stát. Protože kombinace lávy, hor, jezer, vodopádů a prudkýho větru a deště je nevyzpytatelná. 

is40

VELMI snadno tady zapomenete na svůj život v Praze. V podstatě zapomenete i na to, že někde exisutuje léto. A tma. Islandská červnová noc v sobě má totiž tolik světla, jako všichni mí strážní andělé dohromady. To je poetický, dokud se v tý noci bez tmy nevožerete jak tehdá pivkem a vínem za tři stovky.

 

Dva dny jsem na týhle planetě strávila s čočkou jen v jednom oku. Krtčí babička. Královna Islandu, mžourající, poloslepá, s bradou osypanou alergií na laktózu. Ale jak mi to bylo jedno, když jsem na sebe nechala prášit mlhu z vodopádů. (Maj je tam veliký, detaily vidět nepotřebujete, dvě dioptrie approved.)

 

V Art Museu jsme zjistili, že když z islandský krajiny vytáhnete černou a namalujete ji jako fauvista, vypadá jak Řecko. A našli jsme tu šestihodinové video od Ragnara Kjartanssona, který donutil The National, aby hráli takhle dlouho pořád dokola Sorrow. A kdybychom neměli hlad, seděli bychom na tom gauči dodnes. Protože I don’t wanna get over you.

Big up všem časovým sentimentálním smyčkám, který vás v životě vystřelej o několik kroků dál, aniž byste se museli snažit.

kjav

 

Islandský humor zabíjí. Nikde jinde se Dagsson narodit nemohl. No, možná ještě v Rusku.

dagsson4dagsson3dagsson2

Zahrála jsem si šachy se smrtí ❤ To jsem si přála už od svých intelektuálních gympláckých let.

is5

 

Lidi se dost ptaj, jestli je na Islandu hodně Čechů. Teda, zase tolik lidí se neptá, protože skoro všichni už tam byli. Já myslím, že dobrý. Jdu takhle na ten ledovec, v šatech a silonkách, protože módička, naproti mně dvě holky, koukaj na mě, a jedna říká druhý plynnou češtinou: Sakra, proč já se sem táhnu s tím funkčním oblečením, když můžu mít nepromokavou bundu a zlatý boty? No! Dyť to řikám furt, že rýdžojsy nejsou potřeba.

is37

 

Našli jsme na ostrově i nějaké stavby. Premiérův summer house (hahahaha), nejkrásnější kostel na světě a věžičku za stromama, která si říkala o epický pohlednicový záběr.

is44is11is19is25

 

TIPS:

Při stavění stanu v islandském počasí mluvte hodně sprostě.

Pokud je ráno hezky, tak by dnes nemuselo pršet. Ale bude.

Když budou všichni ostatní chodit v sítích přes hlavu, nelekejte se. Patrně nejde o apokalypsu, jen jsou všude okolo vás miliony much. Uklidněte se, stoupněte si dál od rozehřátého auta, zapalte si a křičte Island v Čechách nechceme.

Ovci nemusíte fotit hned první den. Ani koně. To samé platí o vodopádech. Ale samozřejmě, není vodopád jako vodopád.

is36is39is24is1is35is33is3is9

 

Přemýšlím, proč z těch zápisků nedokážu sepsat souvislý příběh, celkový pocit, cestopis, nebo aspoň seznam míst, který jsme projeli. Zatím mě napadla jen jedna odpověď – asi tam budu muset jet ještě jednou. V jiným ročním období, třeba budou zas kvést jiný než fialový kytky.

 

A ano, vozím lidem dárky. Takové ty malé debilní dárečky, se kterými nevědí, co mají dělat. Opatrně poděkují s otazníkem na konci, protože okamžitě přemýšlí, kam to daj a kdy to můžou vyhodit. Ale MNĚ TO NEVADÍ. Pokud jsem ti taky jeden přivezla, pamatuj si hlavně druhý bod:

1) Napořád.

2) I když je to píčovina, je to z Islandu, takže to bylo drahý.

více cest

 

Waiting for summer since 1926

Leave a Reply

